Mezi výhody telefonního systému VoIP patří osvobození od čísel závislých na zařízení, odpadá nutnost používat zařízení vázaná na polohu a jsou k dispozici virtuální čísla nezávislá na směrovacích číslech, poloze atd. To je však pouze špička ledovce, pokud jde o skutečné výhody telefonů VoIP.
Nižší náklady
Bezplatná čísla jsou pro firmy nákladná a volání z pevné linky také není levné. Telefon VoIP dokáže výrazně snížit náklady na zařízení i vyhrazené telefonní linky. V porovnání s pevnou linkou, kde je potřeba více linek a specializovaný hardware pro řízení toku hovorů, můžete spravovat více hovorů VoIP pomocí jediné vysokorychlostní datové linky a přizpůsobeného softwaru. Navíc při mezinárodních hovorech z telefonů pevné linky musí firmy platit vysoké tarify za volání, zatímco v případě telefonů VoIP jsou poplatky mírnější.
Zjednodušené konference
Konference jsou pro podniky při jejich podnikání velmi důležité. Běžné telefonní systémy nabízejí tuto funkci za další poplatky za přenosový čas a různí volající musí být fyzicky přítomni v blízkosti přístroje. Telefonní konference VoIP je možná bez nutnosti kupovat další kredity. Účastníci se mohou připojit pomocí stolního počítače, mobilního zařízení nebo VoIP telefonů s připojením k internetu.
Široká škála funkcí
Pomocí systémů VoIP mohou uživatelé využívat řadu funkcí, které pomáhají udržet produktivitu týmu na vysoké úrovni. Funkce, jako je ID hosta, virtuální čísla, záznamy kontaktů, telefonní zprávy, přesměrování jedním kliknutím, přepisy hovorů atd. jsou dostatečně flexibilní, aby zvýšily efektivitu týmu. Kromě toho můžete k systémům VoIP připojit různá zařízení a zjednodušit tak obchodní procesy.
Jak VoIP pomáhá ostatním formám si můžete přečíst například zde.
Vysoká mobilita a škálovatelnost
V některých podnicích mohou být jejich zaměstnanci rozptýleni na různých místech. VoIP umožňuje zaměstnancům vzdáleně využívat hlasové, faxové a datové služby vaší kanceláře prostřednictvím intranetu. Uživatelé se mohou připojit odkudkoli, aniž by se museli starat o změnu čísla. Telefon VoIP umožňuje vzájemné spojení a spolupráci, i když jsou geograficky odděleni. Navíc při změně kanceláří je třeba telefonní linky přemístit a překonfigurovat, zatímco IP telefony jsou prakticky plug-and-play. Telefon lze nastavit během několika minut bez starostí s odbornými techniky, kteří by vedli telefonní rozvody po celé kanceláři.
Pokud jde o reagování na změny ve firmě, uživatele lze přidávat nebo měnit z konfigurace systému pomocí webu. Změny jsou prováděny v reálném čase a nový uživatel může začít okamžitě pracovat. Nakonec tak budete platit jen za to, co potřebujete.
Inteligentní směrování hovorů
Přesměrování nebo směrování hovorů zajišťuje, že žádný hovor nebude přerušen nebo že se uživatel nebude muset spoléhat na hlasovou schránku v případě zmeškaných hovorů. Telefon VoIP můžete například nakonfigurovat tak, aby jeden hovor několik prvních zazvonění vyzváněl na stolní telefon, poté byl přesměrován na mobilní telefon, tablet nebo notebook a nakonec do hlasové schránky. To je důležité zejména v případě, že některý z uzlů nefunguje kvůli problémům s internetem nebo výpadkům proudu; ostatní zařízení mohou zajistit, aby se hovor neztratil.
Různé podniky využívají různé funkce, aby mohly efektivně využívat telefony VoIP pro rozvoj podnikání. Kromě uskutečňování a přijímání hovorů mají telefony VoIP další nedílné funkce, jako jsou:
- Pokročilá správa hovorů – upřednostňování, přidržení, blokování nebo směrování hovorů
- Automatické obsluhy – směrování příchozích hovorů při podržení hovoru
- Hlasově řízená interaktivní hlasová odezva (IVR)
- Hlasová zpráva na e-mail
- Nahrávání a přepisování hovorů
- Find & Follow – inteligentní přesměrování hovorů, abyste nezmeškali důležité hovory
- Analýza v reálném čase
- Integrace CRM systémů a helpdesk
- Hlasové a video konference
- Správa ID volajícího
- Řazení hovorů do fronty
- Hot Desking – centralizovaný profil přístupný odkudkoli
- Jednoduché přepojování hovorů
- Rychlé vytáčení
- Fax přes IP